Schumer warned Trump of CIA retaliation

and it came in a piss squall
By Wayne Madsen - Wayne Madsen Reports

After president-elect Donald Trump threw cold water on a rather
sketchy U.S. Intelligence Community assessment that Russian
intelligence hacked the computers and email of the Democratic
National Committee and top Hillary Clinton campaign officials,
Trump dismissed the allegations by stating that many nations
conduct such hacking operations. On Friday, January 7, John
Brennan, James Comey, Admiral Mike Rogers, and James
Clapper, the respective heads of the Central Intelligence
Agency, FBI, National Security Agency, and Directorate of
National Intelligence, entered the Trump Tower to give Trump a
classified briefing on the Russian hacking.

Earlier in the week, and this is very key to what the intelligence
chiefs told Trump on Friday, New York Senator and Senate
Minority Leader warned Trump that his airy dismissal of the
allegations against Russia by the U.S. intelligence agencies
would come back to haunt him. Schumer, speaking on MSNBC's
Rachel Maddow program, warned Trump, "Let me tell you, you
take on the intelligence community, they have six ways from
Sunday at getting back at you."

And "get back" at Trump they did, when they informed him on
Friday that he was the subject of a blackmail operation by the
Russian government. The alleged blackmail charge was based
on a suspicious 35-page private intelligence report that arrived
in the hands of the FBI via the anti-Trump John McCain on
December 9. Then-Senate Democratic Minority Leader Harry
Reid reportedly passed the same dossier to Comey in October
2016.

One report in the partly-redacted dossier, dated June 20, 2016,
alleges that during a 2013 trip to Moscow to attend the Miss
Universe pageant, Trump had Russian prostitutes urinate for
him in a "golden shower" performance on the same bed in the
presidential suite at the Ritz-Carlton hotel that President Obama



and Michelle Obama slept in during an earlier state visit to
Russia. The report concludes that Russia used the incident to
blackmail Trump into granting Russia concessions in the event
he was elected president. The report also alleges that, in
addition to the Ritz-Carlton incident, Trump's "unorthodox
behavior" during a series of other trips to Russia had provided
the Russians with additional embarrassing blackmail, including
"sex parties" in St. Petersburg, contained on videotapes and
audio recordings.

The "report" was said to have originated with an anonymous
former British MI-6 clandestine officer who had served in
Moscow and who had since retired to form his own private
intelligence company. Although the report was said to have
been floating around media, intelligence, and federal law
enforcement circles since last October, it was not revealed until
after the "big four" intelligence chief's meeting with Trump,
much too late to have affected the election.

Although the authenticity of the dossier could not be verified,
Buzzfeed decided to publish it anyway as "news" in a shocking
display of unprofessional journalism. The allegations in the
report first surfaced in a Mother Jones article written by Clinton
and CIA hack David Corn on October 31, 2016. Corn is the
author of "Blond Ghost," a favorable biography of one of the
ClA's all-time political dirty tricks operators, Ted Shackley.
Corn's article, without any independent verification, claimed
"Russian intelligence had ‘compromised’ Trump during his
visits to Moscow and could "blackmail him."

WMR has seen this sort of social networking-based "guilty
verdict" before with some of the same players involved. The
core group pushing the Trump blackmail story are the typical
coterie of neocons, including McCain, Buzzfeed's Ben Smith,
former Naval War College professor John Schindler (who was
fired by the college for "sexting" a photograph of his penis to a
woman not his wife), Louise Mensch (one of Rupert Murdoch's
gossip column flunkies in London and an ex-Tory Member of
Parliament), and CNN president Jeff Zucker.



WMR's editor was the subject of a similar social media mob
campaign, centered around Schindler, Mensch, and The Daily
Telegraph of the UK, over an exclusive front page interview
given The Observer of the UK on NSA's third party signals
intelligence partners in Europe. The neocon spin machine
resulted in the interview being pulled from the second print run
of The Observer and from the website of its sister newspaper,
The Guardian.

The document, titled "US Presidential Election: Republican
Candidate Donald _Trump's Activities _in___Russia __and
Compromising Relationship _with the Kremlin," contains a
number of clues to indicate that it is a hoax that mixes standard
U.S. and British intelligence classified document formatting
with obvious fraudulent content. One tell-tale sign of U.S.
intelligence and/or federal law enforcement involvement in the
production of the document is the use of ALL CAPS for last
names. U.S. Attorneys commonly put first and last names in
ALL CAPS. This is a common format for CIA and FBI reports, as
well as federal indictments. On the other hand, the security
caveat "CONFIDENTIAL/SENSITIVE SOURCE" is not standard
classification usage for U.S. or British classified documents.

At least part of the raw intelligence on Russian cyber-targeting
and human intelligence recruiting effort inside Russia and
neighboring countries like Latvia appears to have originated
with the British private security firm Orbis Business
Intelligence, Ltd., headquartered in London. The business was
founded in 2009 by two ex-British Secret Intelligence Service
(MI-6) officers, Christopher Steele and Christopher Burrows.
Steele is a former deputy to MI-6's Moscow head of station
Richard Noble in 1990. In 1991, Steele continued to serve in
Moscow under Steele's replacement, John McLeod Scarlett.
Scarlett was the head of MI-6 from 2004 to 20009.

More importantly, Scarlett was involved, along with Prime
Minister Tony Blair's Communications and Strategy director
Alistair Campbell in the preparation of the so-called British
"dodgy dossier," also known as the "September Dossier," of
September 24, 2002, that wrongfully concluded that Sadaam


http://www.waynemadsenreport.com/downloads/20170111/download
http://www.waynemadsenreport.com/downloads/20170111/download
http://www.waynemadsenreport.com/downloads/20170111/download

Hussein possessed chemical and biological weapons of mass
destruction. Moreover, in a foreword to the dossier, Blair wrote,
"The document discloses that his [Sadaam's] military planning
allows for some of the WMD to be ready within 45 minutes of an
order to use them. The 45-minute allegation was used by the
British press to falsely claim that Britain was "45 minutes"” from
doom as aresult of an Iraqi chemical attack.

The "dodgy dossier” also falsely claimed that Irag had sought
to obtain significant quantities of uranium from Africa. The
"dodgy dossier" was proven to be based on a number of
falsehoods that were later debunked. However, Blair used the
dossier as justification for Britain to join the United States in the
invasion and occupation of Iraq and President George W. Bush
used the uranium in Africa charge in his January 2003 State of
the Union address.

We now see the same circle of MI-6 officers linked to the
dubious report on Trump, some of the contents of which were
apparently presented to Trump's rival for the GOP presidential
nomination, Jeb Bush, as opposition research on Trump. The
same report, in some form, apparently also fell into the hands of
the Hillary Clinton campaign after Trump received the GOP
nomination in July 2016. With the involvement of Blair's political
henchmen with the Orbis group that prepared the report, it is
not a stretch to assume that Blair could have been involved in
hyping the importance and veracity of the report to Senators
Reid and McCain, who passed it on to FBI director Comey.

As for Scarlett, in 2011, he joined the board of Times
Newspapers Ltd., owned by Rupert Murdoch's NI Group. It was
Murdoch's other newspaper, The Wall Street Journal, that
published the identities of Steele and Orbis as the source of the
dossier on Trump.

A report dated June 26, 2016, contained in the dossier appears
to be a standard report on Russian intelligence cyber-targeting.
It deals with Russian "state-sponsored offensive cyber
operations" on the "external targets [of] foreign governments
and big corporations, especially banks." Nothing in this report



mentions Trump. Oddly, the report states that "US citizens of
Russian (Jewish) origin” were approached by Russian Federal
Security Bureau (FSB) agents while on business trips to Russia.
The singling out of Jews for such approaches is an indicator
that American Jewish groups may have had some input on the
dubious dossier.

The entire dossier appears to be a hybrid, part of it containing
U.S. and/or British intelligence information and other parts
strongly suggesting bogus information authored by non-
intelligence parties.

Another dossier report, dated August 5, 2016, is a tell-tale sign
of CIA creation. The report suggests that Russian "Premier
MEDVEDEV's office" was furious over Russian intelligence
hacking of the DNC." This is clearly an attempt to portray a split
between Russian President Vladimir Putin and Prime Minister
Dmitriy Medvedev, a longtime goal of the CIA and the Obama
administration.

An August 19, 2016 report alleges the Russians had also
successfully financed other American figures. The report
specifically mentions Lyndon LaRouche, Green Party
presidential candidate Jill Stein, Democratic presidential
contender Bernie Sanders, Trump foreign policy adviser Carter
Page, Trump's earlier campaign manager Corey Lewandowski,
and former Defense Intelligence Agency chief Michael Flynn.
WikiLeaks, long a major target for the CIA, is also implicated as
part of the "grand Russian conspiracy” in the dossier, as is
Araz Agalarov, an Azeri business associate of Trump.

Trump lawyer Michael Cohen and former Trump campaign
manager Paul Manafort are accused in the dossier of being
agents for the Russian government. An October 20, 2016, report
says that a planned meeting between Cohen and a Russian
government official scheduled for Moscow in July 2016 were
moved to Prague, Czechia, described in the report as a "soft"
EU country. The alleged meeting is said to have taken place at
the Prague office of the Russian parastatal firm
Rossotrudnichestvo. The claim of such a meeting is astounding



since Czech intelligence would normally have that particular
office under close surveillance.

Proof that Trump “Dossier” is a rank forgery _
—XL {

SEMEUNACY 1T TINA. UNITEN. NIATEN MATIONGE i

U TSI IR AT

e ko

US intelligence/law enforcement often
puts names in ALL CAPS

Misspellings of names, such as that of Paul Manafort,
are also a tell-tale sign of amateurish bogus input

MP e
Apasiant regime s bewn cultivansg. -m-nunimm
ulhu”mmmwﬂmmubnw“'wd
ivirsans o weten allance

However, Czechia is also a member of NATO and the location of
a number of NGOs controlled by George Soros, so it is anything
but "safe.” A safer non-NATO country in the EU for such a
meeting would have been either Finland, Sweden, or Austria.
Nevertheless, Cohen claims he was never in Prague. Cohen is
implicated in the affair because his wife is "of Russian descent"
and "her father is a leading property developer in Moscow." In
another example of the report being a bogus and amateurish
product, Trump's attorney Michael Cohen was not in Prague at
the time the report indicated but was with his son at the
University of Southern California. CNN backtracked on its initial
report by claiming it was another Michael Cohen who was in
Prague in 2016. This was another example of shoddy journalism
with a story that never had any legs to begin with. The dossier
iIs replete with many other examples of pure guilt by
association.



CONFIDENTIAL/SENSITIVE SOURCE

o
\4
COMPANY INTELLIGENCE nul'g(‘lj‘,t ',

US PRESIDENTIAL ELECTION: REPUBLICAN CANDIDATE DONALD T_R'UMP'S
ACTIVITIES IN RUSSIA AND COMPROMISING RELATIONSHIP WITH THE

KREMLIN

The listing of various American citizens, with the insinuation of
their being disloyal, is highly reminiscent of the "Red lists"
compiled by the FBI during the witch-hunting days of Senator
Joseph McCarthy.

The July 30, 2016, report alleges that the Trump team provided
Russia with "intelligence activities, business and otherwise, in
the US of leading Russian oligarchs and their families." This
refers to exiled oligarchs who have been working to overthrow
Putin's government by any means and they include Mikhail
Khodorkovsky, Leonid Nevzlin, Mikhail Chernoy, and other
Russian Jewish billionaires who split their time between Israel,
the United Kingdom, and the United States. They have the
means and the motives to create a bogus intelligence report
implicating Trump, Putin, and others in an election conspiracy.

The inclusion of former Ukrainian president Viktor Yanukovych
in the dossier indicates that the Ukrainian government, backed
by Ukrainian-Israeli oligarch Ihor Kolomoisky, also played a role
in the report's preparation. At the same time the dossier was
released, there was a report that the Ukrainian government and
intelligence service provided covert assistance to the Hillary
Clinton campaign to prevent Trump's election. A reference to
Commonwealth of Independent States (CIS) workers and ethnic
Russians in Latvia being targeted to be agents for Russia is an
indication that the virulently anti-Russian Latvian government
also provided input to the dossier.



Standard US and UK security
classifications

Not This

@

COMPANY INTELLIGENCE REPORY 2016/000

1S PRESIDENTIAL ELECTION: HEPUBLICAN CANDIDATE DONALD TRUMPS
ACTIVITIES EN IWUSSEA AND COMP NELAY WITH THE
KREMLN

During the Cold War, the U.S. State Department maintained an
office that routinely discovered bogus documents issued by
Soviet intelligence claimed to of official U.S. government origin.
However, the State Department often discovered tell-tale clues,
some obvious, others not so much, proving the documents
were propaganda forgeries. Just as was the case with the crude
Soviet forgeries, the Trump dossier contains several glaring
clues that point to it being a hoax.

WMR learned from a former CIA clandestine service officer that
the CIA engaged in such practices -- producing fake intelligence
reports to embarrass political leaders in Third World countries -
- during the 1960s, 70s, and 80s. He added that the dossier
about Trump bore the fingerprints of a Brennan-initiated hoax
and that it involved a more general civil war within the U.S.
intelligence community between pro- and anti-Trump officials.

A September 14, 2016 report on Russia's Alfa Group, formerly
Alfa-Eco, the largest private investment firm in Russia,
politically controlling Putin misspells the company as "Alpha
Group." This points to the document's authors having military
connections to the United States and/or NATO. The Russian
military's special operations (Spetsnaz) group "A" is known as
the "Alpha Group,"” which is consistent with the alpha-numeric



nomenclature employed by the U.S. military, intelligence
community, and NATO. The error in using "Alpha" instead of
"Alfa" indicates a U.S. intelligence and/or military connection to
the dossier because the author of the particular section in
question, likely a CIA operative, confused Russia's Spetsnaz
team with a major Russia corporation. This is a sloppy indicator
of the dossier being a fake.

Other signs of fakery include the misspellings of names, such
as the three references to "Paul MANNAFORT" in the October
19 report contained in the dossier. The name is spelled
"Manafort."

One copy of the dossier cites Barvikha, a town outside of
Moscow, as being "reserved for the residences of the top
leadership and their close associates." This statement is false.
Barvikha is open to any Russians, although many who live there
tend to be wealthier citizens. The authors of the dossier appear
not to have had extraordinary intelligence on Barvikha but
obtained their information from the problematic Wikipedia,
which refers to the town as the site of state dachas for the
USSR's leading officials and intellectuals during Soviet times.
Barvikha has not hosted any Russian leader since Boris Yeltsin.
The use of outdated information from open sources represents
yet another major sign of a hoax document.

The use of the phrase "plausible deniability” in the July 30
section of the dossier to describe Russian actions in support of
Trump is from the CIA's lexicon.

The entire dossier appears to be a fictionalized spy novel
complete with tales of sexual blackmail, refuge hangouts in
Bulgaria (bolt-holes), Romanian hackers, shady Azerbaijani
businessmen, bribed U.S. political advisers, Chinese
kickbacks,and clandestine meetings in Volgograd and Prague.
However, the entire script is more Austin Powers than James
Bond.

What has been lost by the U.S. corporate media in the current
furor over alleged Russian intelligence involvement in the U.S.



election is the now-proven involvement of senior levels of
British intelligence in the election and in having their
fingerprints on the Trump dossier. It is always automatically
assumed that British intelligence has selfless motives when it
comes to the United States. U.S. media buys into that notion by
hiring a number of British nationals as reporters and editors,
including the New York Times's CEO Mark Thompson, Wall
Street Journal editor Gerard Baker, Cosmopolitan editor Joanna
Coles (formerly with The Guardian), NBC News (which owns
BuzzFeed.com) president Deborah Turness, ABC News
international editor Jon Williams, CNN anchor Richard Quest,
and New York Daily News editor Colin Myler. British native Tina
Brown's influence is still felt at The Daily Beast, which she
founded. Top British media executives and editors are well-
known for their ties to British intelligence.

Where Is The American Hedia?

British intelligence interfered in ’16

election
MI-6 agents assisted Jeb SECRET
Bush, Hillary Clinton in INTELUGE‘N,CE
diooi J SERVICE MI6
igging up dirt on Trump R
Stes -e Downing Street
”- has some
o explaining to
do

The chief media cheerleaders pushing the British intelligence-
linked Trump dossier all have British connections: Wall Street
Journal, Cosmopolitan, The Daily Beast, New York Daily News,
CNN, and, especially, NBC's BuzzFeed, which published the
dossier without verifying that it was authentic. Don't expect to
see any headlines announcing: "British intelligence
connections found between Jeb! and Hillary campaigns and



anti-Trump dossier."

January 13-15, 2017 -- NBC, owner of BuzzFeed, embellishes
MI6 principal suspect in Trump "dirty dossier" caper.

Ever the water carrier for the Central Intelligence Agency, NBC
News is feebly attempting to burnish the credentials of the ex-
MI6 British intelligence officer who is believed to be the
principal collator -- not author -- of the "dirty dossier” on Donald
Trump.

In a story written by four reporters, NBC is reporting that
Christopher Steele, the former MI6 agent posted to Moscow, is a
real life "James Bond." The chief media defenders of the CIA
and MI6 had to do something to deal with the comment WMR's
editor gave to Radar Online about the dossier: "The entire script
IS more Austin Powers than James Bond."

NBC News has been in the tank for the CIA ever since the days
when the network was owned by RCA and its CEO David
Sarnoff. A close friend of CIA director Allen Dulles, Sarnoff
regularly assisted the CIA in its international and domestic
media propaganda operations, a project generally known as
Operation MOCKINGBIRD.

NBC's treatment of the Trump dossier, which, without any
evidence, reports that Trump engaged in sex orgies and viewed
a "golden shower" performance by Russian prostitutes while
visiting Russia, is in line with the network's longtime
advancement of CIA-spun "news" stories. NBC owns
BuzzFeed.com, the entity that published the 35-page dossier
without any evidence that it was authentic. WMR reported to
Radar Online that the dossier, with its misspellings and format,
Is a fake.

Trump echoed our report in a tweet sent in the early morning of


http://radaronline.com/exclusives/2017/01/forgery-donald-trump-spy-file-bogus-security-expert-claims/
http://radaronline.com/exclusives/2017/01/forgery-donald-trump-spy-file-bogus-security-expert-claims/
http://radaronline.com/exclusives/2017/01/forgery-donald-trump-spy-file-bogus-security-expert-claims/
http://radaronline.com/exclusives/2017/01/forgery-donald-trump-spy-file-bogus-security-expert-claims/
http://radaronline.com/exclusives/2017/01/forgery-donald-trump-spy-file-bogus-security-expert-claims/
http://radaronline.com/exclusives/2017/01/forgery-donald-trump-spy-file-bogus-security-expert-claims/

January 13: "It now turns out that the phony allegations against
me were put together by my political opponents and a failed spy
afraid of being sued. Totally made up facts by sleazebag
political operatives, both Democrats and Republicans - FAKE
NEWS!"

After leaving MI-6 in 2009, Steele, who Trump refers to in his
tweet, set up with another colleague, Orbis Business
Intelligence, a private intelligence firm in London. It is being
reported that both Jeb Bush's campaign and that of Hillary
Clinton contracted with Orbis to dig up dirt on Trump during the
presidential campaign.

NBC quoted British spy pulp fiction author Nigel West in its
claim that Steele is a real-life James Bond. NBC's use of West
as a principal source is problematic. West is the nom de plume
of Rupert Allason, a former Conservative MP in the British
Parliament. Allason is a vexatious litigator who has used
Britain's liberal laws on bringing libel suits to take his critics to
court. In a 2001 libel case brought by Allason, one which he
lost, the trial judge stated that Allason was "a profoundly
dishonest man" and "one of the most dishonest witnesses |
have ever seen." Allason was later threatened with contempt of
court over his refusal to pay damages in the case. No problem
for NBC News, however, which used him as a source to pump
up the credentials of Mr. Steele.

Interestingly, the Kremlin said the dossier was a work of "pulp
fiction." They are pretty close to the truth.



